Problemli kəndim
"Xeberinfo.com": İnsanın harda yaşamasından asılı olmayaraq o doğulub boya- başa çatdığı yer üçün darıxır, qəribsəyir. Hər zaman yaddan çıxmaz, unudulmaz uşaqlığını keçirdiyi, ayaqyalın, baş açıq gəzdiyi kəndə gedə bilməsə də, zamanı yetişəndə, vaxtı gələndə o müqəddəs məkana baş çəkir, doğmaları, əzizləri, uşaq dostları ilə görüşür, uşaqlığını qoyub gəldiyi yerləri qarış- qarış gəzib köhnə xatirələrlə dolu günlərinə qayıdır, uşaqlıqda ayağı dəyən yerləri yenidən qarış- qarış gəzib xoş anlar yaşayır. Bu xatirələr nə qədər acı da, şirin də olsa adamda fərqli hissilər yaradır.
Mən də uzun illər şəhərdə yaşamağıma baxmayaraq, ildə heç olmasa bir- iki dəfə doğma kəndimə gedib doğmalarıma baş çəkirəm, kəndin xeyrində, şərində iştirak edirəm. Hər dəfə də geri- evimə dönəndə başqa- başqa təəssüratla, əhvalla dönürəm. Bu dəfəki təəssüratım bir neçə dəfə gedib gəldiklərimdən fərqlənmədi. Necə deyərlər, "eyni hamam, eyni tas". Və hamamın da, tasın da eyni olduğu bir vaxtda dəyərli dostum, "Yeni xəbər" qəzetinin baş redaktoru İlqar Salmanlının bir sözü yadıma düşdü. O, mənim kəndimin nöqsanlarından çox yazdığıma görə deyir: Kənddən az yaz, səni daha ora buraxmayacaqlar. Təbii ki, İlqar müəllim bunu zarafatla deyirdi. Həyatımızda olan əyər- əskikliyi biz yazarlar arayıb- axtarıb üzə çıxarmasaq, aidiyyatı orqanlara, xalqa çatdırmasaq bəs onda kim çatdıracaq?
Sovet dönəmində ciddi tənqid də, ictimai qınaqda vardı, hər ikisindən də məmur qorxur və nəticə çıxarırdı. Bu gün təsirsiz tənqid olsa da, ictimai qınaq yoxdu. Cəsarət edib kiməsə nöqsanını deyə bilməzsən. Qarşıdakı səni ayağının altına salıb dəli inək balasını tapdalayan kimi səni tapdalayar, hətta bıçaqla belə xəsarət yetirər. Bu üzdən də heç kim "ağrımaz başına dəsmal bağlamır". Gördüyü nöqsanlara göz yummaqdan, seyrici mövqe tutmaqdan başqa əlindən bir şey gəlmir. Uzaq başı özü eşidəcək səviyyədə yağlı söyüş söyür. Gördüyünü deməyən camaatdan arxayın olan xırda məmurlar da arxayınlaşıb ayağını- ayağının üstünə qoyub, gününü keçirir. Camaat isə öz cəsarətsizliyinin,qorxaqlığının ucbatından narahatlıq keçirib əziyyət çəkir.
Bu yaxınlarda bir yaxınımın dünyasını dəyişməsi ilə əlaqədar yenə kəndə getmişdim. Qabaqkı gedişlərimdə kənddə gördüyüm nöqsanlar yenə nöqsan olaraq qalmaqda idi. Doğrudur bu nöqsanlar haqqında müxtəlif saytlara, qəzetlərə ciddi yazılar yazmışdım. Amma çox təəssüf ki, mənim yazdıqlarım harın, məsuliyyətsiz məmurlar tərəfindən qulaq ardına vurulmuş, heç bir ölçü götürülməmişdi. Mən də doğulduğum kəndin təəssübkeşi və yazar kimi çox üzülmüşdüm. Böyük hind şairi, yazıçısı, filosofu,ictimai xadimi R.Taqorun bir sözünün biz yazarlara aid olduğunu yəqin etmişəm. Onun təxmini belə bir sözü var. O, deir: İlahi, istədiyin cəzanı mənə ver. Amma poeziyanı başa düşməyən adamın yanında şeir oxumaq cəzasını vermə.
R. Taqorun sözü olmasın. bu biz yazarlar İlahinin yox, yaramaz, məsuliyyətsiz, öz yerində olmayan məmurların verdikləri cəzanı çəkirik. Bu İlahinin cəzasının yanında ən ağır, ən üzücü, ən çəkilməsi ağır olan cəzadır ki, biz zavallılar onu çəkirik. Bəzən mən öz- özümə təəccüblə sual verirəm: Bunlar ( kənddəki məmurlar ) filan, filan işləri görmürlərsə, bəs onda neyliyirlər və hansı yaxşı işlərinə görə illərlə vəzifə kürsüsündə oturub durmaq istəmirlər?! Cavab bir mənalıdır, dağa- daşa düşmək, baş sındırmaq lazım deyil. Yuxardakılara haqq verirlər.
Keçən əsrin 60- cı illərində Şəmkir rayonunun böyük kəndlərindən olan Zəyəm- Cırdaxana elektrik xətti çəkildi. Üstündən nə az, nə çox düz 53 il keçib, bu illərdə nə bir işıq dirəyi dəyşirilib, nə də bir netir naqil yenilənib.Yağışa- qara dözməyən dirəklər çürüyüb, naqillər isə qopub tökülüb. Kənddə kimin imkanı var evinin qabağındakı dirəyi dəyişib, naqili təzələyib.Kimin də imkanı yoxdu çürümüş birəyə bir neçə yerdən dayaq vurub, qrılmuş naqilləri calaq- calaq edib işığını yandırıb.
Yayın cırhacırında istidən tıncıxan camaatın gözü ağacda our ki, kaş onun yarpağı tərpənəydi, hava bir balaca sərinləyəydi. Eləki arzuları çin oldu, bir balaca yarpaq tərpəndi o dəqiqə peşmançılıqlarını bildirirlər. Çünki həmin anda "tədbirli" və qazdan ayıq şəxslər işıqları söndürürlər. Allah eləməsin birdən hansısa dirək aşar, naqil qırılar, bundan da qısa qapanma olar, kiminsə evimi, ot tayasımı yanar, qanqaralıq olar. Çox şükür ki, hələ kənddə belə bədbəxt hadisə baş verməyib.Çünki işğa məsul olanlar "ayıq- sayıq"dırlar.
Yazımın əvvəlində imkanlılar ifadəsini işlətmişdim. Doğurdan da bu gün Zəyəm- Cırdaxan kəndində imkanlılar çoxdur. Və nə yaxşı ki, dövlətin nəzərində olmayan kənddə imkanlılar var. Bunun imkansızlara da böyük xeyri var. Mərkəzdən çox uzaq olan bir məkanda kənd adamları bu imkanı hardan və necə qazanıblar? Bu sualın cavabını açıq yazım ki, dəyərli oxucular üçün qaranlıq bir şey qalmasın. Qabaqcadan ərz elədim ki, kəndimiz böyük kənddir, on minə yaxın əhalisi var. Elə ki,isdilər düşür əl-ayağı tutanın birini də kənddə tapa bilməzsən. 7 dən 77-yə kimi hamsı Rusiyanın şəhərlərində ticarətlə məşğul olub, ailəsini dolandırır. Dediyim imkanlılığın kökündə Rusiyadır. Bu imkanı əldə edib qazananların, ailəsini firavan dolandıranların sevgisi, istəyi də doğma Azərbaycana yox, Rusiyayadır. Onların bu sevgisi nəyinki məni əsəbləşdirib özümdən çıxarır, həm də ürəyimi ağrıdır. Niyə mənim kəndimin adamı öz el- obasını yox, hər zaman erməninin əliylə bizə acılar yaşadan bir ölkəni sevir sualı yaradır? Və mən də yay mövsümü olmağına baxmayaraq dolabdakı papağımı qabağıma qoyub dərindən fikirləşirəm, nəticə çıxarıb ağırda olsa o bəyənmədiyim adamlara haqq qazandırıram. Onlar olmasaydı bu gün Zəyəm- Cırdaxan camaatı su üçün ilan kimi dil çıxarardılar.
Çox-çox illər bundan öncə həmin o imkanlılar pul toplayıb boru vasitəsi ilə uzaq məsafədən su çəkib, kəndi başdan-başa içməli bulaq suyu ilə təmin ediblər. Sovet dönəmində Alıbəy deyilən arx Zəyəm- Cırdaxandan başqa daha iki iri kəndin içməli və təsərrüfat suyunu ödəyirdi. Yazıqlar olsun ki, bu gün baxımsızlıq, məsuliyyətsizlik üzündən həmin arx heç bir kəndi belə suyla təmin edə bilmir. Yay fəsili başlar başlamaz arxın suyu tamamilə kəsilir, bir qıram su belə tapılmır. Kəndçinin min əziyyətlə əkib becərdiyi meyvə- tərəvəz susuzluqdan yanıb məhv olur. Bunun qarşısını almaq, kəndin su problemini bir dəfəlik yoluna qoymaq elə də çətin deyil. Əgər vicdanı yatmış məmurların vicdanı oyansa. Bunun üçün bir neçə artizan quyusu qazmaq kifayətdi. Deyilənə görə bu məsələ yuxarılarda gündəmdə olub və yuxarıda oturan "ağlllı" məmurlardan biri deyib ki, hələlik bir artizan kifayətdi. Kifayət olan o artizan da unudulub. qazılmayıb.Problem həllini tapmayıb.
Kəndin yuxarı başının camaatının mal-qarasının örüş yeri "Quyluq" deyilən meşəlikdi. Burda gur bulaqlar olmasa da, sısqa bulaqlar var. Bu da mal-qara üçün kifayət edirdi. Allahın dilsiz- ağızsız heyvanlarına bunu çox görən bir "sahibkar" həmin sısqa bulaqların suyunu bir yerə yığıb, borularla kəndin üstündə tikdiyi restorana gətirib.Gamaatın heyvanı da qalıb susuz. Danışıb dinənə də yumuruq göstərir. Amma geci- tezi var, susuz qalan heyvanların ahı onu tutmalıdır.
Zavallı və yazıq Zəyəm- Cırdaxanlıların problemi azmış kimi qaz idarəsi də bir problem yaradıb. Yayın bu istisində əhaliyə verdikləri qazın təziqini o qədər aşağı salıblar ki, nəyinki xörək bişirmək, heç çay belə qaynatmaq mümkün deyil. Camaat da iqtisadiyyatı sürətlə inkişaf etmiş bir ölkədə qonaq-qara qarşısında qalır üzü qara.
Doğma kəndimin illərlə davam edən problərindən bir yazı da yazdım. Amma düz elədim, ya səhv onu dəyərli oxucularım deyəcək. Mən isə Şəmkir rayonunda və Zəyəm- Cırdaxan kəndində "çalışan" məmurlara üzümü tutub deyirəm ki, bu camaatı məsuliyyətsizliyinizlə, yekəxanalığınızla aşağılaman, haqqını tapdalaman,cənab prezidentin tapşırıqlarını yerinə yetirin, özünüzə işlədiyiniz bəsdi, bir azda xalqa işlən. Allahdan qorxun!
Məhərrəm Şəmkirli